Struktura organizacyjna

Struktura organizacyjna Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu

Komendą Powiatową Policji w Nowym Targu kieruje Komendant Powiatowy Policji przy pomocy I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji, kierowników komórek organizacyjnych Komendy oraz policjantów i pracowników Policji wyznaczonych do koordynowania pracy komórek organizacyjnych Komendy.  

Komendant Powiatowy Policji w Nowym Targu nadzoruje:

komórki organizacyjne w służbie prewencyjnej:

  • Wydział Prewencji 
  • Wydział Sztab Policji
  • Wydział Ruchu Drogowego
  • Jednoosobowe Stanowisko d/s Prasowo-Informacyjnych
  • Posterunek Policji w Łapszach Niżnych
  • Posterunek Policji w Krościenku nad Dunajcem

komórki organizacyjne w służbie wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym: 

  • Zespół do spraw Dyscyplinarnych
  • Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy 
  • Wydział Wspomagający
  • Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych

jednostki organizacyjne w zakresie zagadnień prewencyjnych:

  • Komisariat Policji w Rabce Zdroju
  • Komisariat Policji w Szczawnicy
  • Komisariat Policji w Jabłonce
  • Komisariat Policji w Czarnym Dunajcu

I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Nowym Targu nadzoruje:

komórki organizacyjne w służbie kryminalnej: 

  • Wydział Dochodzeniowo-Śledczy 
  • Wydział Kryminalny
  • Wydział do Walki z Korupcją i Przestępczością Gospodarczą

jednostki organizacyjne w zakresie zagadnień kryminalnych:

  • Komisariat Policji w Rabce Zdroju
  • Komisariat Policji w Szczawnicy
  • Komisariat Policji w Jabłonce
  • Komisariat Policji w Czarnym Dunajcu
  • Posterunek Policji w Łapszach Niżnych
  • Posterunek Policji w Krościenku nad Dunajcem

 

 

W skład Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu wchodzą:

Wydziały podległe Komendantowi Powiatowemu Policji w Nowym Targu:

 

Do zakresu zadań Wydziału Dochodzeniowo - Śledczego należy:

  1. Prowadzenie postępowań przygotowawczych i sprawdzających z wyłączeniem przestępstw korupcyjnych i gospodarczych,
  2. Prowadzenie czynności w sprawach nieletnich,
  3. Wykonywanie czynności zleconych przez uprawnione organy,
  4. Obsługa zdarzeń o charakterze przestępczym,
  5. Realizowanie ogólnego i szczególnego nadzoru zwierzchniego nad pracą podległych jednostek i komórek organizacyjnych Policji; w tym zakresie nadzór polega również na przejmowaniu do prowadzenia postępowań przygotowawczych o dużej złożoności, znacznym ciężarze gatunkowym oraz tych, których obowiązek przejęcia wynika z odrębnych poleceń lub wytycznych, a także udzielaniu wsparcia komisariatom i komórkom Policji,
  6. Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Prokuratury w zakresie nadzoru nad prawidłowością i efektywnością realizowanych zadań,
  7. Prowadzenie bieżącej współpracy z komórkami Komendy i innych jednostek organizacyjnych Policji,
  8. Współdziałanie z innymi organami ochrony porządku publicznego,
  9. Prowadzenie określonych przepisami rejestrów związanych z pracą dochodzeniowo – śledczą,
  10. Prowadzenie składnicy dowodów rzeczowych Komendy Powiatowej Policji  w Nowym Targu i związanej z tym dokumentacji;
  11. Rozstrzyganie sporów o właściwość miejscową na terenie działania Komendy Powiatowej Policji  w Nowym Targu
  12. Prowadzenie ocen i analiz wyników pracy komórek dochodzeniowo – śledczych.

 

2. W zakresie techniki kryminalistycznej:

  1. Udział w oględzinach miejsc zdarzeń w ramach grup operacyjno – śledczych, techniczne zabezpieczanie ujawnionych śladów, substancji oraz przedmiotów,
  1. Techniczne zabezpieczanie materiału dowodowego oraz materiału porównawczego,
  2. Dokonywanie oględzin zewnętrznych osób i rzeczy w celu ujawnienia i zabezpieczenia śladów kryminalistycznych,
  3. Dokonywanie oględzin zabezpieczonych nagrań, 
  4. Sporządzanie plansz poglądowych do okazań osób i zabezpieczonych rzeczy,
  5. Zabezpieczanie materiału oraz sporządzanie dokumentacji niezbędnej do rejestracji osoby w systemach informatycznych;
  6. Techniczna obsługa czynności o charakterze procesowym oraz prewencyjnym,
  7. Prowadzenie dokumentacji z zakresu techniki kryminalistycznej,
  8. Sprawdzanie poprawności jakościowej i ilościowej wykonanych kart daktyloskopijnych przed wysłaniem do Laboratorium Kryminalistycznego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie,
  9. Analizowanie stanu wyposażenia specjalistycznego i sygnalizowanie potrzeb w tym zakresie,
  10. Prowadzenie ocen i analiz wyników pracy komórki techniki kryminalistycznej.

 

3. W zakresie zadań dydaktyczno – szkoleniowych:

  1. Bieżąca analiza zmian przepisów prawa oraz informowanie o nich funkcjonariuszy,
  2. Interpretowanie przepisów na podstawie obowiązujących wykładni,
  3. inicjowanie szkolenia zawodowego policjantów oraz udział w procesie dydaktycznym.”;

 

Do zakresu zadań Wydziału Kryminalnego należy:

1. W zakresie operacyjno – rozpoznawczym:

  1. Prowadzenie działań operacyjnych ukierunkowanych na zwalczanie przestępczości oraz ograniczenie zjawisk kryminogennych poprzez ich rozpoznanie, zapobieganie, wykrywanie i ściganie,
  2. Analiza dynamiki struktury i tendencji w kształtowaniu się przestępczości dla wypracowania i wdrożenia skutecznych metod zapobiegania i ujawniania przestępstw oraz ścigania ich sprawców,
  3. Prowadzenie poszukiwań osób ukrywających się przed organami ściągania i wymiarem sprawiedliwości, osób zaginionych, poszukiwań opiekuńczych oraz czynności identyfikacyjnych osób o nieustalonej tożsamości lub nieznanych zwłok ludzkich w zakresie i formie obowiązujących przepisów i unormowań prawnych,
  4. Wykorzystywanie w pracy operacyjnej środków, form i metod określonych w przepisach służbowych, w tym funduszu operacyjnego,
  5. Obsługa zdarzeń o charakterze przestępczym,
  6. Sprawowanie funkcji nadzorczych i koordynowanie czynności operacyjno – rozpoznawczych podejmowanych przez podległe jednostki organizacyjne Policji oraz udzielanie tym jednostkom wsparcia,
  7. Realizowanie zadań zleconych przez  Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie oraz współpraca z innymi jednostkami i komórkami  organizacyjnymi Policji w ramach wykonywania zleconych czynności,
  8. Prowadzenie bieżącej współpracy z komórkami Komendy i innych jednostek organizacyjnych Policji,
  9. Współdziałanie z innymi organami ochrony porządku publicznego,
  10. Koordynacja czynności oraz współdziałanie z podmiotami zewnętrznymi w zakresie pozbawiania sprawców korzyści pochodzących z przestępstw, ustalania składników majątkowych pochodzących bezpośrednio lub pośrednio z przestępstwa, a także ustalania nieujawnionych źródeł dochodu figurantów,
  11. Prowadzenie określonych przepisami rejestrów związanych z pracą operacyjno - rozpoznawczą,
  12. Prowadzenie ocen i analiz wyników w obszarze zadań operacyjno – rozpoznawczych.

 

2. W zakresie zadań dydaktyczno – szkoleniowych:

  1. Bieżąca analiza zmian przepisów prawa oraz informowanie o nich funkcjonariuszy,
  2. Interpretowanie przepisów na podstawie obowiązujących wykładni,
  3. Wymiana informacji o nowych sposobach i metodach przestępczego działania, taktyki prowadzenia czynności operacyjnych i wykrywczych,
  4. Inicjowanie szkolenia zawodowego policjantów oraz udział w procesie dydaktycznym w zakresie dotyczącym pracy operacyjnej.”;

 

Do zakresu zadań Wydziału do walki z Korupcją i Przestępczością Gospodarczą należy:

1. W zakresie dochodzeniowo – śledczym:

  1. Rozpoznawanie, ujawnianie i zwalczanie przestępstw korupcyjnych oraz gospodarczych określonych w obowiązujących przepisach prawnych,
  2. Prowadzenie postępowań sprawdzających i postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa korupcyjne i gospodarcze;
  3. Wykonywanie czynności zleconych przez uprawnione organy,
  4. Obsługa zdarzeń o charakterze przestępczym,
  5. Realizowanie ogólnego i szczególnego nadzoru zwierzchniego nad pracą podległych jednostek i komórek organizacyjnych Policji w obszarze przestępczości korupcyjnej i gospodarczej; w tym zakresie nadzór polega również na przejmowaniu do prowadzenia postępowań przygotowawczych o dużej złożoności, znacznym ciężarze gatunkowym oraz tych, których obowiązek przejęcia wynika z odrębnych poleceń lub wytycznych, a także udzielaniu wsparcia komisariatom i komórkom Policji,
  6. Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Prokuratury w zakresie nadzoru nad prawidłowością i efektywnością realizowanych zadań,
  7. Prowadzenie bieżącej współpracy z komórkami Komendy i innych jednostek organizacyjnych Policji,
  8. Współdziałanie z innymi organami ochrony porządku publicznego,
  9. Prowadzenie określonych przepisami rejestrów,
  10. Koordynacja czynności oraz współdziałanie z podmiotami zewnętrznymi w zakresie pozbawiania sprawców korzyści pochodzących z przestępstw, ustalania składników majątkowych pochodzących bezpośrednio lub pośrednio z przestępstwa, a także ustalania nieujawnionych źródeł dochodu podejrzanych,
  11. Prowadzenie ocen i analiz wyników w obszarze zwalczania przestępczości korupcyjnej i gospodarczej.

 

2. W zakresie zadań dydaktyczno – szkoleniowych:

  1. Bieżąca analiza zmian przepisów prawa oraz informowanie o nich funkcjonariuszy,
  2. Interpretowanie przepisów na podstawie obowiązujących wykładni,
  3. Wymiana informacji o nowych sposobach i metodach przestępczego działania, taktyki prowadzenia czynności operacyjnych, wykrywczych,
  4. Inicjowanie szkolenia zawodowego policjantów oraz udział w procesie dydaktycznym.”

 

Do zakresu zadań Wydziału Prewencji należy:

  1. Organizowanie, wykonywanie, nadzór i kontrolowanie działań w zakresie pełnienia służby patrolowej, obchodowej, interwencyjnej i wywiadowczej oraz przewodników psów na terenie działania Komendy;
  2. Koordynacja i organizacja działań związanych z pełnieniem służby patrolowej na zorganizowanych terenach narciarskich oraz patroli rowerowych;
  3. Opracowywanie analiz stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego dla rejonu podległego komendzie na potrzeby dyslokacji służb oraz opracowywanie planów dyslokacji służb patrolowych;
  4. Współdziałanie z podmiotami pozapolicyjnymi w celu przeciwdziałaniu popełniania przestępstw i wykroczeń;
  5. Koordynacja i nadzór nad realizacją zadań związanych z „Krajową Mapą Zagrożeń Bezpieczeństwa” oraz administrowanie systemem „Karta Weryfikacji Zagrożenia”;
  6. Prowadzenie i nadzorowanie prowadzonych czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia;
  7. Organizowanie i nadzorowanie pracy oskarżycieli publicznych przed sądami orzekającymi
    w  sprawach o wykroczenia;
  8. Prowadzenie poszukiwań opiekuńczych oraz administracyjno–porządkowych czynności jednorazowych na podstawie obowiązujących przepisów i współdziałanie w tym zakresie
    z innymi komórkami organizacyjnymi i jednostkami podległymi;
  9. Organizowanie działań i przedsięwzięć w zakresie zapobiegania patologiom społecznym, przestępczości i demoralizacji nieletnich oraz koordynowanie współpracy z sądem rodzinnym, placówkami opiekuńczo - wychowawczymi i oświatowymi;
  10. Koordynowanie programów i projektów z zakresu prewencji kryminalnej i profilaktyki społecznej, organizowanie i uczestnictwo w spotkaniach profilaktycznych;
  11. Koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz realizacji procedury „Niebieska Karta”;
  12. Organizowanie i koordynowanie działań na rzecz osób bezdomnych, nieporadnych i samotnie mieszkających;
  13. Prowadzenie czynności związanych z opracowaniem informacji w sprawie opinii dotyczących pobytu cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na potrzeby Wydziału Postępowań Administracyjnych KWP w Krakowie;
  14. Prowadzenie czynności w związku z opracowaniem opinii środowiskowych o osobie  posiadającej pozwolenia na broń palną i amunicję lub pracowniku ochrony osób i mienia;
  15. Obsługa i nadzór nad systemami informatycznymi funkcjonującymi w służbie prewencyjnej;
  16. Koordynowanie i nadzór nad poprawnością danych wprowadzanych do SESPol przez służby pionu prewencji.

 

Do zakresu zadań Wydziału Sztab Policji  należy:

  1. Organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania służby dyżurnej, w celu zapewnienia ciągłości pracy Komendy i gotowości do realizacji ustawowych zadań Policji, w tym zapewnienie natychmiastowej reakcji Policji na zgłoszone zdarzenia, realizacja zadań zleconych przez dyżurnego jednostki nadrzędnej, koordynacja i nadzór nad działaniami służb dyżurnych Jednostek podległych;
  2. Nadzór nad prawidłową obsługą i wprowadzaniem danych do policyjnych i pozapolicyjnych systemów informatycznych znajdujących się w Wydziale;
  3. Organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania Zespołu Ochronnego, w celu zapewnienia ciągłości pracy Komendy;
  4. Koordynowanie i realizacja zadań związanych z realizacją zaplanowanych lub zleconych konwojów lub doprowadzeń osób;
  5. Planowanie, organizacja, kierowanie oraz koordynacja przedsięwzięć związanych z realizacją zadań zapewniających bezpieczeństwo i porządek publicznego między innymi podczas organizowanych zgromadzeń publicznych, imprez masowych, imprez sportowych,  innych imprez okolicznościowych oraz pobytu osób podlegających szczególnej ochronie;
  6. Planowanie i organizacja działań własnych oraz koordynacja działań w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej oraz w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz bieżące współdziałanie w tym zakresie z podmiotami zewnętrznymi;
  7. realizacja postanowień Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie w sprawie stanów gotowości do działań i alarmowania jednostek, w tym opracowywanie i aktualizowanie Instrukcji Alarmowania i Planu Alarmowania Jednostki oraz przeprowadzanie z polecenia Komendanta ćwiczebnych alarmów;
  8. Organizowanie przygotowań oraz koordynacja działań pościgowo – blokadowych;
  9. Wprowadzanie danych do policyjnych systemów informatycznych w zakresie zadań planowanych, organizowanych, realizowanych i koordynowanych przez wydział;
  10. Sporządzanie sprawozdań z realizacji zabezpieczeń prewencyjnych i akcji policyjnych lub zabezpieczeń doraźnych  w przypadku ujawnienia przestępstw lub wykroczeń oraz bieżąca wymiana informacji w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego z jednostkami organizacyjnymi Policji woj. małopolskiego;
  11. Zapewnienie gotowości Komendy do działań w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych na terenie powiatu nowotarskiego oraz w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa
    i w czasie wojny;
  12. Opracowywanie oraz aktualizacja planów działania Komendanta i innej dokumentacji sporządzanej na okoliczność realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego i spraw obronnych;
  13. Współpraca z organizacjami wojskowymi, sztabami kryzysowymi i administracją zespoloną
    i niezespoloną w przedmiocie realizacji zadań w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej oraz zadań obronnych na rzecz sił zbrojnych i obrony cywilnej;
  14. Nadzorowanie problematyki użytkowania i przechowywania służbowej broni palnej;
  15. Realizowanie zadań związanych z wydawaniem kart rejestracyjnych broni pneumatycznej;
  16. Organizowanie ćwiczeń w zakresie zarządzania kryzysowego i spraw obronnych oraz udział
    w ćwiczeniach organizowanych przez podmioty zewnętrzne;
  17. Organizowanie działań oraz nadzorowanie szkoleń I i II plutonu wchodzącego w skład Kompanii Nieetatowego Pododdziału Prewencji Policji ze stanu KPP w Nowym Targu i jednostek podległych;
  18. Nadzór i koordynacja zadań wykonywanych przez Nieetatowy Pododdział Prewencji Policji oraz uaktualnienie obsady kadrowej  Nieetatowego Pododdziału Prewencji Policji ;
  19. Dokonywanie sprawdzeń osób, pojazdów, dokumentów i rzeczy w policyjnych systemach informatycznych;
  20. Koordynowanie działań Nieetatowej Grupy Rozpoznania Minersko Pirotechnicznego oraz monitorowanie zmian kadrowych, celem uaktualnienia obsady kadrowej NGRMP;
  21. Zapewnienie obsługi recepcyjnej interesantów;
  22. Koordynacja działań poszukiwawczych za osobami zaginionymi na terenie powiatu nowotarskiego przy wykorzystaniu Nieetatowej Grupy Poszukiwawczej;
  23. Ochrona obiektów Komendy.

 

Do zakresu zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy:

  1. Wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie, a także organizowanie
    i prowadzenie cyklicznych działań i akcji mających na celu eliminowanie i minimalizowanie zagrożeń bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
  2. Organizowanie i planowanie służby policjantów ruchu drogowego w oparciu o aktualne analizy stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz bieżące potrzeby i zgłoszenia napływające od osób prywatnych i instytucji  - (Krajowa Mapa Zagrożenia Bezpieczeństwa );
  3. Realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz zabezpieczeniem procesowym śladów i dowodów;
  4. Analizowanie zjawisk w dziedzinie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określanie tendencji w tym zakresie i kreowanie lokalnej polityki przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym na terenie powiatu nowotarskiego;
  5. Ujawnianie i ściganie przestępstw i wykroczeń w komunikacji oraz represjonowanie ich sprawców, a także współdziałanie z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w zakresie polityki zapobiegania  i zwalczania tych czynów;
  6. Wykonywanie zadań związanych z problematyką inżynierii drogowej.
  7. Inspirowanie i realizowanie wspólnie z podmiotami zewnętrznymi działań profilaktycznych;
  8. Sprawdzanie stanu technicznego pojazdów, w tym również w zakresie naruszeń wymagań ochrony środowiska;
  9. Realizowanie specjalistycznych zadań policji ruchu drogowego, m.in. wykonywanie eskort policyjnych pojazdów lub kolumn pojazdów  ( w tym m. in. Współpraca z SOP ) oraz pilotowanie pojazdów z wyłączeniem pojazdów nienormatywnych pilotowanych z art. 64
    ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym;
  10. Realizowanie ustawowych zadań Policji w zakresie ruchu drogowego dotyczących prowadzenia wymaganych rejestracji zdarzeń oraz przestępstw i wykroczeń drogowych
    w systemach informatycznych.

 

Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prasowo – Informacyjnych należy:

  1. Informowanie środków masowego przekazu o działaniach podejmowanych przez Komendanta, przedsięwzięciach realizowanych przez komórki organizacyjne Komendy oraz przez podległe jej jednostki organizacyjne Policji, również poprzez przygotowywanie oraz przekazywanie komunikatów prasowych, materiałów fotograficznych, filmowych
    i dźwiękowych oraz zamieszczanie przygotowanych materiałów na stronie internetowej Komendy;
  2. Udzielanie odpowiedzi na zgłaszane pytania prasowe, przy czym udzielanie informacji środkom masowego przekazu informacji o problemach dotyczących funkcjonowania Policji na terenie powiatu, czy w sprawach mogących wpłynąć negatywnie na wizerunek Policji wymaga każdorazowo konsultacji z rzecznikiem prasowym Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie;
  3. Redagowanie i udzielanie odpowiedzi – po uzgodnieniu z rzecznikiem prasowym Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie – na krytykę prasową, której poddany jest Komendant, komórki organizacyjnej Komendy oraz podległe jej jednostki organizacyjne Policji;
  4. Współuczestniczenie w kształtowaniu strategii i koncepcji działań informacyjnych
    na terenie powiatu, dotyczących przedsięwzięć podejmowanych przez Policję w celu rozwiązywania najważniejszych problemów w zakresie patologii społecznej, zjawisk kryminogennych, profilaktyki i kontaktów ze społeczeństwem, również poprzez współpracę z samorządami, organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi
    i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego, edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej;
  5. Współuczestniczenie w badaniach społecznych prowadzonych na potrzeby Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie i innych jednostek organizacyjnych Policji;
  6. Redagowanie stron Biuletynu Informacji Publicznej Komendy i strony internetowej Komendy zgodnie z wymogami ustawy o dostępie cyfrowym;
  7. Udostępnianie za pośrednictwem BIP Komendy wymaganej przepisami informacji publicznej.

 

Do zakresu zadań Zespołu do spraw Dyscyplinarnych należy:

  1. Koordynowanie, opiniowanie i prowadzenie czynności wyjaśniających i postępowań dyscyplinarnych w trybie rozdziału 10 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji;
  2. Prowadzenie ewidencji postanowień i orzeczeń dyscyplinarnych oraz ewidencji pomocniczej dot. problematyki dyscyplinarnej;
  3. Prowadzenie rejestru postępowań dyscyplinarnych;
  4. Sporządzanie analiz stanu dyscypliny i postępowań skargowych oraz okresowych i doraźnych sprawozdań w zleconym zakresie;
  5. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwienie skarg, wniosków i petycji oraz koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań w tym zakresie przez komórki organizacyjne Komendy i jednostki podległe;
  6. Prowadzenie rejestru przyjęć interesantów, ewidencji skarg i wniosków oraz listów i anonimów;
  7. pełnienie funkcji koordynatora skargowego i pozaskargowego w Komendzie i w podległych komisariatach Policji;
  8. Prowadzenie czynności nadzorczych w zleconym zakresie w Komendzie i w podległych komisariatach Policji;
  9. Prowadzenie lokalnego doskonalenia zawodowego w zakresie zapobiegania naruszenia prawa przez policjantów i pracowników Komendy i w podległych komisariatach Policji.

 

Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy  należy:

  1. Realizacja działań zapisanych w §2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. 1997 nr 109 poz. 704, ze zm.).
  2. Prowadzenie i realizacja dokumentacji związanej z wykonywanym zakresem czynności;
  3. Realizacja bieżącej korespondencji z zakresu bhp.
  4. Prowadzenie wymaganych ewidencji i rejestrów.

 

Do zakresu zadań Wydziału Wspomagającego należy:

1. W zakresie kadr i szkolenia:

  1. Realizowanie czynności związanych ze stosunkiem służbowym policjantów i stosunkiem pracy pracowników, dla których przełożonym właściwym w sprawach osobowych lub pracodawcą jest Komendant;
  2. Prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie dla Komendanta decyzji administracyjnych w I instancji w sprawach wynikających ze stosunku służbowego policjantów  Komendy i podległych jednostek organizacyjnych Policji;
  3. Realizowanie decyzji Komendanta w zakresie tworzenia i doskonalenia struktury organizacyjnej Komendy oraz podległych jednostek organizacyjnych Policji;
  4. Organizacja postępowań kwalifikacyjnych w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do pracy na stanowiska w korpusie służby cywilnej oraz stanowiska nieobjęte  mnożnikowym systemem wynagradzania w Komendzie lub w podległych jednostkach organizacyjnych Policji;
  5. Realizowanie zadań z związanych  z opracowywaniem projektu regulaminu Komendy;
  6. Realizowanie zadań dotyczących kadrowego zabezpieczenia jednostki zmilitaryzowanej  Komendy i podległych jednostek organizacyjnych Policji;
  7. Realizacja zadań z zakresu medycyny pracy;
  8. Realizowanie, w porozumieniu z kierownikami właściwych komórek organizacyjnych naboru
    do szkół policyjnych w ramach limitów wyznaczanych przez szkoły Policji;
  9. Organizowanie lokalnego doskonalenia zawodowego, wyszkolenia strzeleckiego i wychowania fizycznego w Komendzie i w podległych jednostkach organizacyjnych Policji;
  10. Obsługiwanie kadrowych  systemów informatycznych;
  11. Prowadzenie ewidencji, sporządzanie sprawozdań okresowych i doraźnych w sprawach wchodzących w zakres działania komórki;
  12. Prowadzenie ewidencji pomocniczej zbiorów bibliotecznych oraz  sprzętu sportowego i kulturalno-oświatowego znajdującego się w Komendzie. 

2. W zakresie spraw prezydialnych:

  1. Obsługa kancelaryjno-biurowa kierownictwa Komendy oraz Wydziału Wspomagającego w zakresie spraw jawnych;
  2. Prowadzenie kancelarii ogólnej jawnej w Komendzie;
  3. Prowadzenie ewidencji i dystrybucja obowiązujących aktów prawnych;
  4. Organizacja i obsługa uroczystości oraz narad służbowych z udziałem kierownictwa Komendy;
  5. Opracowywanie okolicznościowej korespondencji kierownictwa Komendy;
  6. Wdrażanie i doskonalenie w komórkach organizacyjnych Komendy i Jednostce podległej działań wizerunkowych, w tym zasad wynikających z ceremoniału policyjnego i etykiety urzędniczej;
  7. Kształtowanie rozwiązań usprawniających komunikację wewnętrzną w Komendzie;
  8. Koordynowanie i udostępnianie informacji w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz wykonywanie zadań wynikających z ustawy o petycjach;
  9. Obsługa skrzynki poczty elektronicznej” Komendant KPP Nowy Targ”
  10. Koordynacja obsługi Elektronicznej Skrzynki Podawczej na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

3. W zakresie finansów:

  1. Przyjmowanie, kompletowanie i weryfikacja dokumentów finansowych w oparciu o „Instrukcję obiegu dokumentów finansowo – księgowych w KWP w Krakowie i jednostkach jej podległych”;
  2. Sporządzanie dokumentów finansowych, w tym między innymi: rachunków, faktur, list wypłat dodatkowych należności pieniężnych dla funkcjonariuszy i pracowników cywilnych;
  3. Prowadzenie bieżącej ewidencji dokumentów finansowych;
  4. Prowadzenie dokumentacji finansowej w zakresie Pracowniczych Planów Kapitałowych
    (w tym obsługa składek i współpraca z podmiotem zarządzającym PPK);
  5. Obsługa pieniężna wpłat i wypłat gotówkowych;
  6. Planowanie i sporządzanie dokumentów finansowych w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w oparciu o regulamin zatwierdzony przez Komendanta oraz ewidencja przyznanych należności;
  7. Wstępne przygotowywanie dokumentacji dotyczącej regresów i nawiązek do dalszego przesłania do KWP w Krakowie;
  8. Współuczestnictwo w przygotowywaniu porozumień, ich realizacji oraz rozliczeniu zgodnie
    z przeznaczeniem w ramach Funduszu Wsparcia Policji;
  9. Udział w czynnościach inwentaryzacyjnych składników majątkowych będących w użytkowaniu Komendy;
  10. Prowadzenie gospodarki mandatowej;
  11. Archiwizacja dokumentów finansowych pozostających w jednostce.

4.  W zakresie eksploatacji sprzętu transportowego:

  1. Prowadzenie gospodarki transportowej dla Komendy  w zakresie określonym przepisami Komendanta Głównego Policji dla jednostki użytkującej sprzęt  transportowy.

5. W zakresie gospodarki materiałowo – technicznej:

  1. Planowanie potrzeb w zakresie sprzętu i materiałów we wszystkich branżach gospodarki materiałowo-technicznej;
  2. Dystrybucja sprzętu i materiałów w poszczególnych branżach otrzymanych z Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie;
  3. Prowadzenie ewidencji pomocniczej wszystkich składników majątkowych pozostających
    w użytkowaniu komendy w zakresie gospodarki materiałowo-technicznej;
  4. Prowadzenie dokumentacji przychodowo-rozchodowej napojów chłodzących przysługujących policjantom i pracownikom Policji w okresie letnim;
  5. Sporządzanie wykazów policjantów i pracowników cywilnych uprawnionych do otrzymania wyposażenia specjalnego i środków ochrony indywidualnej, środków higieny osobistej oraz ich dystrybucja na podstawie sporządzonych rozdzielników;
  6. Sporządzanie imiennych wykazów policjantów, którym przysługuje równoważnik pieniężny
    w zamian za wyżywienie w naturze, w okresie zimowym;
  7. Sporządzanie imiennych wykazów pracowników cywilnych, uprawnionych do otrzymywania posiłków profilaktycznych w okresie zimowym;
  8. Naliczenie i wyplata równoważnika pieniężnego na wyżywienie psów służbowych;
  9. Wykonywanie zadań związanych z realizacją usług weterynaryjnych w zakresie leczenia psów służbowych;
  10. Bieżący nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem i użytkowaniem powierzonych składników majątkowych;
  11. Dokonywanie doraźnych zakupów materiałów eksploatacyjnych oraz drobnego wyposażenia;
  12. Udział w inwentaryzacji składników majątku KPP/KMP;
  13. Udział w likwidacji składników majątku KPP/KMP;
  14. Prowadzenie dokumentacji pracy związanej z zakresem czynności, zgłaszanie Kierownictwu KPP/KMP spostrzeżeń i wniosków dot. ochrony przeciwpożarowej;
  15. Bieżąca współpraca z ekspertem ds. ochrony przeciwpożarowej KWP w Krakowie.

6. W zakresie działalności mieszkaniowej, obsługi technicznej i eksploatacyjnej obiektów oraz gospodarki nieruchomościami:

  1. Prowadzenie gospodarki mieszkaniowej: wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach równoważników pieniężnych i pomocy finansowej wynikających z obowiązujących przepisów, naliczanie dla uprawnionych świadczeń związanych z prawem do lokalu mieszkalnego oraz  prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
  2. Uczestniczenie w przygotowaniu, zawieraniu i nadzór nad realizacją umów na dostawy i usługi specjalistyczne wymagane dla prawidłowej eksploatacji obiektów;
  3. Prowadzenie książek obiektów budowlanych oraz udział w okresowych przeglądach i kontrolach stanu technicznego budynków;
  4. Prowadzenie bieżących robót konserwacyjno – naprawczych i eksploatacyjnych zapewniających pełną sprawność użytkową obiektów służbowych, wykonywanych własnymi siłami, a także nadzór bezpośredni nad firmami wykonującymi roboty remontowo – budowlane w Komendzie oraz w jednostkach podległych;
  5. Użytkowanie budynków zgodnie z ich przeznaczeniem, wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymanie w należytym stanie technicznym i estetycznym;
  6. Udział w opracowywaniu planów inwestycyjnych i remontów obiektów oraz w ich realizacji;
  7. Zabezpieczenie materiałowe dla prowadzenia bieżącej eksploatacji obiektów i prowadzenie ewidencji i dokumentacji rozliczeniowej zakupionych przez Komendę i przejętych od Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie materiałów do konserwacji, narzędzi, środków czystości itp.;
  8. Prowadzenie stosownych ewidencji pomocniczych oraz ewidencji wydatków;
  9. Prowadzenie wykazu stanowisk pracy służb eksploatacyjnych oraz osób obsługujących urządzenia energetyczne i elektryczne wraz z bieżącą weryfikacją ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych;
  10. Udział w przygotowaniu projektów umów najmu, dzierżawy oraz użyczenia wraz ze sporządzaniem kalkulacji stawek do umów (w zależności od zmian cen) i uaktualnianie stawek czynszu;
  11. Udział w sporządzaniu protokołów przekazania lub przejęcia pomieszczeń udostępnianych na terenie Komendy i jednostek podległych;
  12. Przygotowywanie deklaracji podatkowych na dany rok kalendarzowy;
  13. Udział w uzgadnianiu miejscowych planów ogólnych i szczegółowych zagospodarowania przestrzennego.

7. W zakresie spraw łączności i informatyki:

  1. Wykonywanie określonych w przepisach i dokumentach czynności administracyjnych związanych z funkcjonowaniem systemów łączności i informatyki w Komendzie i podległych jednostkach organizacyjnych Policji;
  2. Utrzymywanie sprawności technicznej infrastruktury, sprzętu, systemów informatyki, łączności, monitoringu, kontroli dostępu oraz sygnalizacji włamań i napadów w Komendzie i podległych jednostkach organizacyjnych Policji;
  3. Prowadzenie ewidencji ilościowej oraz gospodarki sprzętowej i materiałowej w zakresie asortymentu łączności i informatyki w Komendzie i podległych jednostkach organizacyjnych Policji;
  4. Współpraca z innymi jednostkami Policji oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie łączności
    i informatyki.
  5. Planowanie i analiza kosztów utrzymania systemów, urządzeń łączności i informatyki, opłat za przesyłki pocztowe i rozmowy telefoniczne oraz niezbędnych inwestycji i zakupu nowego sprzętu i materiałów.
  6. Szkolenie policjantów i pracowników komendy i jednostek podległych w zakresie obsługi sprzętu teleinformatycznego i łączności radiowej.

8. W zakresie ochrony przeciwpożarowej:

  1. Utrzymanie właściwych warunków bezpieczeństwa pożarowego w budynkach zarządzanych przez Komendę oraz budynkach i pomieszczeniach użytkowanych przez Komendę i jednostki podległe;
  2. Nadzorowanie prac realizowanych przez inspektora ochrony przeciwpożarowej;
  3. Występowanie z zapotrzebowaniem na materiały i sprzęt przeciwpożarowy w ramach planu finansowego do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie;
  4. Niezwłoczne uzupełnianie sprzętu i oznakowania, w zakresie ochrony przeciwpożarowej
    na wniosek inspektora ochrony przeciwpożarowej, w miarę posiadanych zasobów.

 

Do zakresu zadań Zespołu do spraw Ochrony Informacji Niejawnych  należy: 

  1. Zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stospwanie środków bezpeczeństwa fizycznego oraz zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne w Komendzie;
  2. Prowadzenie postepowań sprawdzajacych okreslonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych;
  3. Zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy;
  4. Prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w Komendzie i w podległych jednostkach organizacyjnych albo  wykonujących na ich rzecz czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto, w zakresie określonym przepisami;
  5. Opracowywanie dla Komendanta sprawozdań z działalności komórek organizacyjnych właściwych w sprawach ochrony informacji niejawnych w jednostkach Policji;
  6. Opracowywanie sprawozdania z działalności Zespołu dla komórek organizacyjnych właściwych w sprawach ochrony informacji niejawnych Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie;
  7. Kontrolowanie ochrony informacji niejawnych, w tym przetwarzanych w systemach teleinformatycznych, oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów w Komendzie i jednostkach organizacyjnych;
  8. Prowadzenie Kancelarii Tajnej oraz Międzynarodowej Kancelarii Tajnej w Komendzie, koordynowanie pracy i prowadzenie kontroli realizacji zadań innych niż kancelaria tajna jednostek organizacyjnych, odpowiedzialnych za przetwarzanie informacji niejawnych;
  9. Realizowanie zadań w zakresie udostępniania materiałów niejawnych i zwalniania od obowiązku zachowania w tajemnicy informacji niejawnych oraz zmiany lub zniesienia klauzul tajności z materiałów niejawnych wytworzonych w Komendzie i jednostkach organizacyjnych, wymagających wydania decyzji lub opinii przez Komendanta;
  10. Prowadzenie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia w Komendzie i jednostkach organizacyjnych przepisów o ochronie informacji niejawnych;
  11. Opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji Komendanta, planu ochrony informacji niejawnych Komendy i podległych jednostek organizacyjnych Policji, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
  12. Gromadzenie, ewidencjonowanie, przechowywanie, opracowywanie i zabezpieczenie zasobu archiwalnego;
  13. Udostępnianie dokumentacji niearchiwalnej;
  14. Prowadzenie i koordynowanie współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej – Komisją Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu;
  15. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej kategorii „B” oznaczonej symbolem „B” i „BE”, której obowiązkowy okres przechowywania upłynął;
  16. Sprawowanie nadzoru nad procesem brakowania dokumentacji niearchiwalnej kategorii „B” oznaczonej symbolem „BC”, sporządzonej przez komórki i jednostki organizacyjne Komendy;
  17. Opracowywanie sprawozdań z wykonania prac archiwalnych i stanu posiadanego zasobu archiwalnego;
  18. Udział w organizowaniu i przygotowaniu systemu ochrony obiektów Komendy i jednostek organizacyjnych;
  19. Realizowanie zadań przewidzianych dla inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz opracowywanie dokumentacji bezpieczeństwa dla niejawnych systemów teleinformatycznych;
  20. Przyjmowanie, przechowywanie i udostępnianie oświadczeń majątkowych policjantów  Komendy i podległych jednostek organizacyjnych.

 

Zakres zadań Posterunków Policji w Łapszach Niżnych oraz Krościenku nad Dunajcem określają wytyczne Komendanta Głównego Policji w sprawie zasad organizacji i funkcjonowania Posterunku Policji.

Metryczka

Data wytworzenia : 08.10.2025
Data publikacji : 20.11.2015
Data modyfikacji : 08.10.2025
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Nowym Targu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Garbacz Dorota
Osoba udostępniająca informację:
Garbacz Dorota Jednoosobowe Stanowisko ds. Prasowo-Informacyjnych
Osoba modyfikująca informację:
Łukasz Burek
do góry